tiistai 5. helmikuuta 2013

Kermavaahtounelmia

Tää päivä, vai pitäiskö mun sanoakkin jo eilinen, meni vauhdikkaasti. Koeviikko on siis nyt melkein virallisesti ohi, ja mä en voisi olla onnellisempi siitä! Mä olen repinyt hiuksiä päästäni, itkenyt ja huutanut, kiljunut ja paiskonut seiniä, kaappeja ja ovia, ja on koulumatkoilla lumikin saanut siinä sitten omat sadattelunsa: seuraavalla koeviikolla lupaan aloittaa lukemisen ajoissa!

Koeviikon loppumista pitää tottakai juhlistaa jollakin, ja mikä oisinkaan parempi keino kuin lähteä shoppailemaan? Aluksi tarkoitus oli ottaa mukaan vain oma ylhäinen yksinäisyyteni ja ailahteleva mielialani, mutta kuin suuren merkin ja ihmeentuojana, saapui Toni, pelastava enkelini ja rakas siskonpoikani kanssani samaan aikaan juna-asemalle. Toni on mua kolme kuukautta nuorempi, ja pakko sanoa, että sillä pojalla on ihan lyömätön tyylitaju mitä tulee naistenvaatteisiin. Onko tää sitten hyvä vai huono, you decide :)

Sen mä ainakin sanon, että pitkään aikaan mulla ei ole ollut nauruhermot näin suurella koetuksella, ja kaikki kiitos siitä kuuluu Tonille, joka urhoollisesti kantoi mun vaatekasseja ja auttoi mua jopa valitsemaan wanhojentanssienpukuun sopivat kengät, osas jopa erottaa juuri ne oikean oranssin, pronssin ja kullansävyt joita etin!
Eli nyt, kaikki taputtaa siellä ruutujen takaa pienet aplodit ihanille sukulaispojille taikka tytöille :)

 Ballerinat, seppälä 24,95 12.00

Mun mekko on siis oranssi, enkä tosiaankaan halua tanssia wanhoja korkkareissa, koska trust me boys and girls, se ei ois kovinkaan nätin näköistä. Oranssiin mekkoon oli kuitenkin hankala löytää tähän vuodenaikaan sopivia ballerinoja, joten Toni luultavasti toimi mun onnenkaluna kun nää löysin. Noi rusetit ja kaikki on aivan ihanat, tuntuu, että noi ois vaan siellä hyllyllä maannut ja oottanut mun tuloa!

Toppi, Carlings 12.90

Toppi, Bikbok, 9,95

Ajattelin, että jompaankumpaan topeista väsäisin itse helmaan sellaisen "helmisolmu" systeemin. Mielipiteet ja hyvät vinkit ovat ehdottomasti tervetulleita! :)

Farkut, Bikbok 39.95 14,95

Mä oon ekassa postauksessa maininnut, että jos postauksiini kuvia laitan, niin luultavasti suurin osa niistä ollaan otettu perunalla, eli mun kännykän kameralla! Eli väri on noilla farkuilla oikeasti ihan sininen :)

Panta,Seppälä 4,95

Voisin vaikkapa luvata teille, että heti tossa päivällä lisäilen tänne superhienoja asukuvia. Niitä on hankala ottaa perunalla itse, ja pikkusiskoni, joka tässä tapauksessa on se tekniikan ihmelapsi, oli vähän väsy eikä sitä kuvien räpsminen kiinnostanut: järjestelmäkamerat, niiden käyttäjät ja taiteilijasielut.

Mun tekisi ihan hirmuisasti mieli kirjoittaa tähän nyt sellainen joka blogitekstin pohjalle vakiintunut hieno filosofinen pohdinta, joka saa kaikkien päät pyörälle ja ihmisten sydämet herkistymään arjen muovaamasta kovasta kuoresta. Mua taitaa kuitenkin väsyttää niin paljon, että voisin tällä kertaa jättää pohtimisen Coffee Housen kermaunelmakahvien fiilistelyyn, ja niiden sisältämien sukupuoliroolien pitkäjänteiseen pohtimiseen:
Onko olemassa tytöille ja pojille tarkoitettuja juomia? Alkoholijuomista en tiedä mitään, sillä olen vielä ah, niin viaton alaikäinen, mutta joku partyanimal voisi varmasti tuohon kommenttiboksiin niistäkin valottaa, jos vaan viitsii (kaikkien on pakko). Puhutaan siis kahvista.
Miehellä ja naisella on useimmiten samanlaiset makunystyrät, joten missä ihmeen vaiheessa miehen ja naisen sukupuolirooleihin on vakiintunut se, ettei mies voi juoda kahvilassa jäätelökahvia tai kahvia, jossa on iso kermavaahtopilvi? Siis mitä ihmettä? Huomasin itsekin kummastelevan, kun siskonpoikani mainitsi lempikahvikseen Cafe Mochan, mutta hetken asiaa kuitenkin ajateltuani tajusin, että onhan se munkin lempikahvi. Toni myös osasi kertoa, miten miehet juovat erikoistuplasuklaakermavaahtoespressonsa salaa; kahvi on helppo ottaa mukaan, pahvimukiin kannellisena, jolloin maskuliininen pahvi peittää feminiinisen kinuskisiirapin. 
Miehet tai miehen kaverit ja tyttöystävät: seuraavan kerran, kun menette kahvilaan, älkää tilatko sitä iänikuista mustaa suodatinkahvia, kun tarjolla on vaikka mitä. Suodatinkahvia melkein jokainen pystyy juoda kotonaan!

P.S. Voin luvata, että hauiksesi varmasti näyttävät vieläkin ihan yhtä hyvältä, eikä äänesi nouse oktaavia, vaikka herkkukahvin joisitkin.

2 kommenttia:

  1. bisse on muijien juoma eiko... hajosin joskus nii pahasti ko luin jotai kommenttei jostai keskustelust ja siel oli aika moni jätkä laittanu jotai et 'hyi ei naiset voi juoda kaljaa, must se on nii hirvee turn-off jos nään et muijal on tuoppi bissee kädessä !" ja "se on nii epänaisellista"... :D sillee heh, itsehän tykkään kaljasta ja sitä tulee hinnan takia kitattua varsinki baareissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta turiset :D mut en usko et bisseekää enää pidetää iha äijäjuomana. Rupee sit miettii et onko olemassa juomia, joita naisen ois noloa juoda? :D

      Poista