perjantai 1. maaliskuuta 2013

Terveyskeskuslookki ja blogihaaste



Nyt se tauti sitten iski muhun! Mä vähän niikuin salaa toivoin tätä, että saisin sen sairaslomalapun kouluun: saa olla poissa koulusta hyvällä omallatunnolla pari päivää. Mutta ei perjantaina, tää ei nyt oo kovin reilua! Tais pilkka osua omaan nilkkaan.
Mutta kuitenkin, yritän olla mahdollisimman hyvä bloggari, joten yllä näette mun upean terveyskeskuslookin! Hiukset olen sitonut upealle ponnarille takaraivolle. Lisäsin kampaukseen kevyesti lakkaa, jotta kasvonpiirteiteni turvonnuus varmasti pääsee oikeuksiinsa: kampauksen pitää olla kireä! Onnistuin myös tekemään varsinaisen löydön: siskoni ei ollut kotona, joten pihistin tämän vaatekaapista I <3 NY hupparin. Silmiini lisäsin hieman kone helsingin ripsiväriä punaisuutta ja kuumeista hehkua korostamaan.
Mitä pidätte? :)
Pakko myös antaa aplodit Tikkurilan Terveysasemalle: selvisin koko käynnistä vaivaisella viidellä minuutilla. Jonoa ei ollut ja hoitaja oli ihana, ei laittanut mua flunssan ja päänsäryn takia jonottamaan lääkärille tuntikausiksi. Jee!




Niin ja tietenkin nyt, kun ulkona on ihana, märkä, keväinen sää, niin mä siis todellakin istun täällä kotona, tuhoan nenäliinapaketteja ja nukahtelen pystyyn. En mä tätä tarkoittanut kun vihjaisin viikolla, että voisin tulla kipeäksi! Niinkuin kuvista näkee, ulkona on tänään todellakin upea sää, eikä siitä edes jaksanut nauttia, kun ainoa ajatus päässä oli se oma sänky ja peitto, ja se aina yhtä ihana psykologiankirja.
Kamulit, jos luette tän, älkää soitelko mulle illalla! :D

Mukava yllätys kuitenki oli se, kun Moow lähetti minulle blogihaasteen! Saanpahan jotain tekemistä, kun tää kouluhommien välttely on niin raskasta:



1.Each person tagged must post 11 things about themselves.
2.They must also answer the 11 questions the 'tagger' has set for them.
3.They must create 11 more questions to ask bloggers they have decided to tag.
4.They must then choose 11 bloggers with less than 200 followers and tag them in their post.
5.These lucky bloggers must be told.


1. Mä olen ensimmäinen meidän suvusta, joka on lukiossa

2. Mulla on pari tatuointia
3. Tykkään lukea, mutta viime aikoina viihdelukeminen on saanut väistyä koulun tieltä, ja se harmittaa :(
4. Mulla on tällä hetkellä kultainennoutaja, jonka nimi on Dara. Lisäksi mulla on joskus ollut bullmastiffi, joka oli nimeltään Ronja. Ennen sitä tästä taloudesta on löytynyt lukemattomia jyrsijöitä :)
5. Käyn Helsingin Medialukiota, toista vuotta
6. Mun huone on aina sotkunen!
7. Mun isä kuoli pari vuotta sitten syöpään
8. Mä olen seurustellut vähän yli vuoden mäntsäläläisen herran, Henkan kanssa
9. Ennen yhdeksättä luokkaa olin lukiovihaaja
10.  Mun suuri unelma on matkustelu
11. Mun kahdeksannen luokan keskiarvo oli 6.8, ja ysillä nostin sen 8.2 päästessäni JOPO-luokalle (joustavan perusopetuksen luokka)



1. Onko sulla muuta blogia (esim tumblr) josta sua vois stalkkailla?

Instagram multa löytyy nimimerkillä forirawwr :) Mulla on myös vanha blogi, jota pidin muutaman kuukauden sinä aikana kun mun isä sairasti syöpää. Blogi löytyy tästä. itse en ole noita tekstejä lukenut vieläkään läpi, enkä tiedä motivaatiostanikaan siihen. Te voitte käydä kurkkaamassa, jos kiinnostuitte! :)

2. Mitä sul on päällä? ;)))

Verkkarit, toppi ja siskon hupparin näittekin jo noissa kuvissa :) Sukat revin jo jalasta, mä en ole erityisesti sukkaihmisiä. Mä en tiedä mikä niissä on, mutta ne rupeaa ahistamaan aina kotona, tälläinen luonnonlapsi kun olen :)

3. Mikä on suhteesi kirkkoon/uskontoon ylipäätään?


Voisi kai sanoa, että suhteeni on hyvä. Itse olen uskossa, tehnyt isoshommia ja viettänyt aikaa kirkon nuorisotoiminnassa. Kirkon toimintaa en nyt jaksa ruveta ruotimaan, mutta parannettavaa tottakai olisi.

Voisin lainata tässä nyt poikaystäväni sanoja: "Usko on hyvä asia, mutta uskonnot eivät". Uskontoja käytetään paljon poliittisena aseena, ja niillä perustellaan monet sodat. Uskonnot on jees, ja ainakin mä pidän omaani ihan hyvänä. Siis ne on jees niin kauan, kun osataan elää yhdessä.

4. Mitä susta tulee isona?


Psykologi, ainakin toivottavasti. Eihän sitä tiedä, mihin tää elämä mut vielä heittää! :)


5. Haluatko suuret häät?


Hassua että tää kysymys tuli, just tossa kaverin kanssa suunniteltiin puolvitsillä meijän häitä! :D Mä olen pienestä saakka ravannut vaikka keiden häissä, ja nähnyt kauniimpaakin kauniimpia morsiamia ja ihania hääjuhlapaikkoja ja kirkkoja. Mä uskon, että silloin kun mä naimisiin meen, niin häiden koko ei ole mulle vaihtoehto: Mulla kun on niitä sukulaisia ja ystäviä, puhumattakaan sitten sulhasen puolesta vielä. Kai niistä joskus sitten suuret tulee, halusin mä sitä tai en!


6. Onko sulla autoa/pyörää, haluaisitko sellasen?


Auton mä ehkä haluisinkin, mutta se kortti on aika kallis. Pyörä mulla on, ja se on suurkulutuksessa keväisin ja syksyisin kun tsygäilen sillä kouluun :)


7. Jos saisit tehdä hiuksilles ihan mitä tahansa, ilman niitten kulumista tai rahotusongelmia, mitä tekisit?


Ekana varmasti ottaisin sinettipidennykset. Oon myös tässä vähän aikaa taas pohtinut, että jospa vetäisin hiukset taas vaaleiksi :)


9. Mistä tunnet/tiedät haastajan


Hassu juttu, tää mun haastaja aloitti meijän koulussa ykkösellä, ja päädyin sitten hänen tutoriksi :) Paljoa me ei sitten juteltukkaan. Musta tuntuu, että ollaan enemmän oltu yhteyksissä vasta silloin, kun Rita lopetti meidän koulussa ja mä perustin blogin: Ritallakin oli sellainen! (vinkvink: tyttö puhuu aika paljon asiaa siellä!)



10.  Mietitkö ostoksia tehdessä niiden eettisyyttä ja ympäristövaikutuksia?


Mut leimataan heti ihan kamalaksi ihmiseksi, mutta en mieti. Mä haluaisin miettiä, ja tiedän kyllä paljonkin huonoista työolosuhteista kiinassa ym. muttajoo. Jos törmään kymmenen euron kenkiin, jotka sopii mulle, niin mä kyllä ostan ne, vaikka hinnastakin jo näkee että joku pieni itämainen lapsi on ne mulle väkertänyt paria riisinjyvää vastaan.

Apua, mä olen ihan kauhea :D

11. Onko sulla tatuointeja/haluaisitko?


Onnistuin tänkin tässä jo kertaalleen sanomaan, mutta onhan mulla :) Joku päivä ois tarkotus tehä niistä postausta, joten jätän teidät toistaiseksi pimentoon niistä :)


Kysymykset haastettaville:


1. Tiedätkö tarinaa nimesi takana?

2. Kerrostalo/rivitalo/omakotitalo?
3. Mikä on paras asia sinussa ja miksi?
4. Maailman parhain elokuva?
5. Missä kävit viimeksi syömässä (Omaa jääkaappia tai koulun ruokalaa ei lasketa!)
6. Unelmiesi matkakohde?
7. Minkälaista on rakkaus?
8. Lempi vaatekappaleesi tällä hetkellä?
9. Kolme lempibiisiäsi, miksi?
10. Mikä susta tulee isona?
11. Paras blogitekstisi ikinä? :)

Tärrräräräräää ja haastan RheanSaranOonanTytin ja Siinan
Sori, ei irtoo yhtätoista :(

Mutta nyt mä vetäydyn sairastamaan, tekemään järjettömästi lisää kouluhommia, lukemaan cosmoa ja kattomaan superhyvii leffoi. Heipsun! :)


2 kommenttia:

  1. en muuten ees tienny et sul on ollu joskus toinen koira O_O tai sit en oo taas kuunnellu t:salainen rakastaja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salainen rakastaja :''D
      Joo, siis tää Ronja ei meillä kovin pitkää ollukkaa :(

      Poista